...

Klagomål och överklagan

Training Partner Nordic AB förvaltar certifikat för besiktningstekniker med behörighet R enligt TSFS 2017:53 och ISO/IEC 17024:2012. Vi värnar om rättssäkerhet, opartiskhet och transparens. Certifikatinnehavare, arbetsgivare och andra berörda parter har rätt att lämna in klagomål eller överklaga beslut som rör ett certifikat.

Information om klagomål/överklagan

Om man vill inkomma med klagomål/överklagande av beslut om certifikat eller anser att man blivit orättvist behandlad utifrån krav, standarder eller etiska regler följer här information om tillvägagångssätt och rutiner.

Hantering

Hanteringen av klagomålet/överklagan sköts
alltid på ett opartiskt och oberoende sätt.

Klagomål

Så här gör du:

Överklagan

Ett överklagande gäller beslut som rör ett certifikat, t.ex. indraget certifikat.

Så här gör du:

  • Skicka ett skriftligt överklagande inom 30 dagar från beslutet till
    personcertifiering@trainingpartner.se
  • Ange vilket beslut som överklagas och på vilken grund
  • Ange dina kontaktuppgifter


Alla överklaganden hanteras konfidentiellt och opartiskt. Överklagandet hanteras av ansvarig person i Training Partner som inte varit delaktig i det ursprungliga beslutet.

Om du vill skicka brev till oss, märk kuvertet ”klagomål” alt. ”överklagande”:

Training Partner Nordic AB
Junkersgatan 5J,
195 61 Arlandastad