Skip to content

Ekonomichef

Training Partner Nordic AB

Ett ledande utbildningsföretag inom fordonsbranschen. Vi kompetensutvecklar tekniker såväl som ledare. Vi är belägna i Explore Arlandastad där vi är ca 50 medarbetare som utvecklar många av våra välkända varumärken inom fordonsbranschen samt besiktningsföretag och myndigheter. Vi ligger i framkant när det gäller utbildning och ser våra kunder som långsiktiga partners. Training Partner ingår i koncernen Arlandastadgroup AB.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innebär ansvar för ekonomiarbetet på företaget. Arbetsledning av enstaka medarbetare samt ansvar för outsourcade funktioner inom ffa löpande redovisning och lön.

  • Ansvarar för rapportering till Vd, ledningsgrupp och koncernens CFO
  • Affärsstöd till VD och Projektledare
  • Stöd/business Control till verksamheten
  • Budget, uppföljning och prognoser
  • Inköpsansvarig
  • Utveckling av administrativa metoder och effektivisering av påbörjad digitalisering

Din erfarenhet:

  • Erfarenhet som revisor
  • Systemerfarenhet (önskvärt men ej krav på Microsoft Dynamics 365 Business Central)
  • Behöver inte ha tidigare erfarenhet som Ekonomichef men vill lära och vara med att utveckla både dig själv och företaget.
  • Bil och körkort
  • Talar och skriver svenska obehindrat

Dina egenskaper:

Du har ett stort intresse av service och människor. Du har god förmåga att strukturera, prioritera och driva frågor inom ditt ansvarsområde. Din sociala kompetens liksom din kommunikativa förmåga är mycket god. Du besitter viktiga egenskaper som inkluderar att vara ansvarsfull, professionell, öppen och lyhörd. För att passa i denna roll bör du ha erfarenhet revisor och/eller erfarenhet som redovisningsansvarig och du känner nu att det är dags för nästa steg i din utveckling.
I ditt arbetssätt så är du noggrann, flexibel och van att arbeta självgående.
Du är samarbetsvillig. Prestigelös och serviceinriktad.

Övrigt:

Tillträde enligt ök.
Rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp.
Utförs på plats i Arlandastad. Möjlighet att jobba hemifrån i mindre omfattning och/eller vid behov.

Vi erbjuder dig en framåtlutad och välkomnande arbetsplats där vårt engagemang är avgörande.  
Har du frågor är du välkommen att kontakta HR ansvarig, Marie Sterner Henriksson marie.sterner-henriksson@arlandastad.se, 070-6995259 alla ansökningar behandlas löpande och konfidentiellt.  

Varmt välkommen in med din ansökan! 

 

Var ligger arbetsplatsen?

Junkersgatan 5J-7E,
195 61 Arlandastad

Arbetsgivaren

Training Partner Nordic AB
https://www.trainingpartner.se

Kontakt

Marie Sterner Henriksson

marie.sterner-henriksson@arlandastad.se

070-6995259

Administratör och kommunikatör

Är du en serviceinriktad person som värdesätter struktur och noggrannhet? Trivs du med ett varierande arbete som innebär många olika typer av kontakter? Då kan du vara den vi söker.

TRAINING PARTNER NORDIC AB

Ett ledande utbildningsföretag inom fordonsbranschen. Vi kompetensutvecklar tekniker såväl som ledare. Vi är belägna i Explore Arlandastad där vi är ca 50 medarbetare som utvecklar många av våra välkända varumärken inom fordonsbranschen samt besiktningsföretag och myndigheter. Vi ligger i framkant när det gäller utbildning och ser våra kunder som långsiktiga partners. Training Partner ingår i koncernen Arlandastad Group AB

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innebär ansvar för löpande extern kommunikation främst i sociala medier samt utbildningsadministration för våra kunder. Tjänsten är på heltid och är i dagsläget fördelat på ca 20% kommunikation och 80% administration, men vi ser gärna att kommunikationsdelen ökar efter hand.

  • Ansvarar för flertalet kunders administration gällande utbildning, rapporterar till Projektledare som också är närmaste chef.
  • Ansvarar för kommunikation i samarbete med kollega, rapporterar till VD
  • Teamarbete med ansvar för en eller flera kunder. Ditt huvuduppdrag är utbildningsadministration i samband med utbildningar och event

Dina kunskaper/erfarenhet:

  • Erfarenhet från administration, gärna ifrån utbildning
  • Erfarenhet med extern kommunikation och sociala medier
  • Du är duktig på att utrycka dig - både i skrift och tal och behärskar svenska och engelska utan problem.
  • Du har egen bil och körkort

Dina egenskaper:

För att passa i den här rollen bör du ha erfarenheter enligt ovan samt ett stort intresse av att driva utveckling framåt. Du får gärna vara modig och utmana befintliga strukturer och arbetssätt. Som person är du noggrann, flexibel och van att arbeta självgående.
Du är samarbetsvillig, prestigelös och serviceinriktad.
Du har en förmåga att hålla många bollar i luften vilket innebär att du är lyhörd och strukturerad. Du trivs med att ha kontakt med personer över mail och telefon och får energi av att ge kunden bra service och upplevelse.

Vi erbjuder en spännande och dynamisk arbetsplats i ett intressant företag som växer. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett eget driv samt är duktig på att prioritera och ser snabba förändringar som något stimulerande.

Din arbetsplats blir i våra fina lokaler i Drivelab BIG, Arlandastad med möjlighet att jobba hemifrån i mindre omfattning och/eller vid behov.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår VD Magnus Almquist, magnus.almquist@trainingpartner.se 0734–120 421
Alla ansökningar behandlas löpande och konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan till rekrytering@trainingpartner.se

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Var ligger arbetsplatsen?

Junkersgatan 5J-7E,
195 61 Arlandastad

Arbetsgivaren

Training Partner Nordic AB
https://www.trainingpartner.se

Kontakt

Magnus Almquist,

magnus.almquist@trainingpartner.se

0734–120 421