1000X490-01

Verkstadsjuridik och kundbemötande

Den här utbildningen vänder sig främst till dig som arbetar eller ska börja arbeta med någon form av kundkontakt. Den passar särskilt bra för servicerådgivare,reservdelspersonal, verkstadschef, servicemarknadschef eller personal som arbetar med garantihantering.

Syfte och mål

Utbildningen är uppdelad i två delar som tillsammans ger en både viktigt och samtidigt användbar kombination av kunskaper. Juridiken ger dig insikt i vad du bör, får, kan och måste göra i många viktiga sammanhang. Kundbemötande handlar bl.a. om hur du uppnår förbättrad kundnöjdhet, bemöter missnöjda kunder och hur du anpassar ditt bemötande beroende på vilken personlighetstyp du träffar. Bägge delarna har stora gemensamma nämnare vilket ger dig en större trygghet i din yrkesroll.

om utbildningen

​INNEHÅLL VERKSTADSJURIDIK

• Verkstadens reparationsvillkor.
• Allmänna krav på verkstadsarbeten.
• Beställning av reparation/service.
• Prisuppgift.
• Försäkringsskador.
• Garantiarbeten.
• Tilläggsarbete.
• Förvaringsansvar.
• Garantier.
• Påföljder vid fel.
• Försäljning av reservdelar

Främst utgår utbildningen från Konsumenttjänstlagen, Konsumentköplagen samt Köplagen.

Allmänna reklamationsnämnden
• Övningsuppgifter med reklamationsfall.
• Deltagaren får redovisa svaren och få den korrekta bedömningen av fallen.

​INNEHÅLL KUNDBEMÖTANDE

Service och kvalitet: 
• Att uppnå och helst överträffa kundförväntningar.
• Vad innebär kvalitet?
• Att kunna ge ännu bättre service.
• Aktivt lyssnande.
• Att hantera arga/missnöjda kunder.

Personlighetstyper: 
• Lär dig skillnader och likheter.
• Vad är viktigt att känna till?
• Praktiska övningar.

Merförsäljning: 
• Tjäna mer och gör kunderna samtidigt nöjdare.

FÖRKUNSKAPER

Inga förkunskaper krävs.

OMFATTNING

Utbildningen är heldag.

INVESTERING

3.200 SEK ex moms / person (fika och lunch ingår)
Avtalspris: 2.500 SEK ex moms / person (fika och lunch ingår) 

*Avtalspris gäller dig som är medlem i ALN, SFVF eller SBR.

VARFÖR SKA DU UTBILDAS I JURIDIK?

Utbildningen ger dig kunskaper i praktisk kundhantering och grunderna i konsumenttjänstlagen och konsumentköplagen. Med dina nya kunskaper får du nöjdare kunder, då du på ett tryggt och professionellt sätt kan möta kunden när ni har olika uppfattningar. Du kommer att få förståelse kring din roll och ditt ansvar som anställd. Du får verktyg och kunskap som du direkt kan använda i ditt dagliga arbete.

BOKA UTBILDNING VERKSTADSJURIDIK/KUNDBEMÖTANDE

VÄLJ DATUM OCH ORT


Medlem i Branschorganisation



nyhetsbrev
blogg
Utbildning i el och elektronik steg 1

Utbildning

El och elektronik steg 1

Få kompetens att arbeta med mätteknik inom spänning, ström och resistans. 
Läs mer här!
Utbildning i el och elektronik steg 2

Utbildning

El och elektronik steg 2

Fördjupa din kunskap om elektronik och CAN-bus-system. 
Läs mer här!
Säker hantering av gasfordon

Utbildning

Hantering av gasfordon

Skaffa dig kunskap i olika gassystem. 
Läs mer här!
Ledarskapsutbildning - att leda din personal

Utbildning

Att leda din personal

Utbildning för dig som är ny eller har arbetat en tid som ledare. 
Läs mer här!
Utbildning i kylteknik

Utbildning

Kylteknik

För dig som vill ta ett nytt eller förnya ditt befintliga certifikat i kylteknik. 
Läs mer här!
Utbildning-i-pyroteknisk-utrustning_puff

Utbildning

Utbildning i PU

För dig som hanterar pyroteknisk utrustning i fordon. 
Läs mer här!