SFVF Logo
Praktisk verkstadsjuridik
n här utbildningen vänder sig till dig som arbetar eller ska börja arbeta med någon form av kundkontakt, exempelvis servicerådgivare, reservdelspersonal, verkstadschef, servicemarknadschef eller personal som arbetar med garantihantering.

Syfte och mål

Utbildningen ger dig kunskaper i praktisk kundhantering och grunderna i Konsumenttjänstlagen och Konsumentköplagen. Med dina nya kunskaper får du nöjdare kunder, då du på ett tryggt och professionellt sätt kan möta kunden när ni har olika uppfattningar. Genom utbildningen får du förståelse kring din roll och det ansvar du har som anställd. Du får verktyg och kunskap som du direkt kan använda i ditt dagliga arbete.

Innehåll

Konsumenttjänstlagen

- Verkstadens reparationsvillkor
- Allmänna krav på verkstadsarbeten
- Beställning av reparation/service
- Prisuppgift
- Försäkringsskador
- Garantiarbeten
- Tilläggsarbete
- Förvaringsansvar
- Garantier
- Påföljder vid fel
Konsumentköplagen

- Försäljning av reservdelar
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Praktiskt arbete
- Övningsuppgifter med reklamationsfall
- Redovisa svaren och få den korrekta bedömningen av fallen
Denna utbildning vänder sig till:

Servicerådgivare, verkstadschef, garantihandläggare, reservdelspersonal, reservdelschef och servicemarknadschef.
Om utbildningen
Förkunskapskrav: Inga

Medlemspris: 1.500 kronor (halvdag), 2.200 kronor (heldag)
Icke medlem: 1.900 kronor (halvdag), 2.900 kronor (heldag)

 Vid halvdagsutbildning serveras fika och vid heldagsutbildning serveras fika samt lunch.

Här bokar du din utbildning!

Vi är öppna för att även åka till andra orter, på andra datum och tider.
Hör av dig om dina önskemål!


ANMÄLAN

Här anmäler du dig till utbildning i praktisk verkstadsjuridik.

 



KONTAKTUPPGIFTER

Välj ort och datum:*
Jag anländer:*

Önskar logi:*

ANMÄLARENS KONTAKTUPPGIFTER