PRESSMEDDELANDE: TRAINING PARTNER UTÖKAR SIN ACKREDITERING TILL KYLTEKNIKER

Ämnen:

företagscertifikatpersoncertifieringCertifieringKylakylteknikAckrediteringutbildningslokalerTraining PartnerfordonsbranschenDrivelab BIGDrivelab

Kylteknik

Training Partner utökar sin ackreditering till kyltekniker

Training Partner bedriver utbildning- och eventverksamhet för fordonsbranschen och har sedan 2010 varit ackrediterade för personcertifiering av besiktningstekniker. Genom den nybyggda anläggningen DRIVELAB BIG, alldeles intill E4:an eller bara fem minuter från Arlanda flygplats, skapades unika möjligheter att expandera verksamheten inom personcertifiering. Training Partner är idag den ledande aktören inom personcertifiering av besiktningstekniker och nu tar vi nästa steg i vår utveckling!

Utökad ackreditering

Training Partner har många års erfarenhet av utbildning för kyltekniker som ska arbeta med luftkonditionering i fordon. Certifieringen har tidigare skett i samarbete med Installations Certifiering i Stockholm AB (INCERT) som haft monopol på området. Med den erfarenhet och kompetens som vi har inom personcertifiering och fordonsteknik, kan vi meddela fordonsbranschen att Training Partner idag kan stoltsera med att vara ackrediterade för personcertifiering av kyltekniker.

Kylteknik

Genom vår utökning kan vi idag erbjuda fordonsbranschen såväl personcertifiering av kyltekniker kategori V och företagscertifikat - något som har efterfrågats av fordonsbranschen under flera år. I våra lokaler, som byggts för att möta branschens behov av utbildning och certifiering, kan vi genomföra både grundutbildning, fortbildning, intygsutbildning, certifiering och re-certifiering för kyltekniker inom vårt kompetensområde - fordon.

- Med den kompetensen som våra medarbetare besitter i kombination med våra nybyggda faciliteter i DRIVELAB BIG, med Norra Europas bästa läge, är vi väl rustade för nästa steg i vår utvecklingsresa. Kylteknik är ett spännande och intressant område och vi ska fortsätta att möta fordonsbranschens behov och vara en professionell partner inom såväl utbildning, som certifiering, säger Peter Olofsson, ägare och styrelseordförande i Training Partner Nordic AB

För frågor, ta kontakt med:

Peter Olofsson, ägare och styrelseordförande Training Partner Nordic AB, 010-456 78 56

Carl-Henrik Voinier, Site Manager DRIVELAB BIG Training Partner Nordic AB, 010-456 78 42

skriv en kommentar

1. monica jesvin | jul 11, 2018
    Refrigeration technicians is one of the best job faculty and there are more jobs available in the market, which is related to this faculty. Men disse tekniker har grad eller få akkreditering, som er højere enn uden gradholder tekniker. I am doing work on this topic because I'm doing my HND Marketing Assignmentsand Technician is my topic that's why I am searching internet to collect information about it.
  2. WilliamSteven | jul 02, 2018
    Accreditation for refrigeration technicians Differ from state to state, yet the country Accreditation programs exist to Assess and favor of a wide range of instructive organizations. The projects on this rundown havebeen certify by no less than one Broadly perceives Accreditation Association, assignment writerssuch as the Council on Occupational Education.

Ämnen: