PRESSMEDDELANDE: TRAINING PARTNER EXPANDERAR MED 15 000 KVM

Ämnen:

pressmeddelandeExpanderarStockholmAirport CityArlandaDrivelab BIG

Training Partner expanderar

TRAINING PARTNER EXPANDERAR OCH HYR 15 000 KVM LOKALER I DRIVELAB, AIRPORT CITY STOCKHOLM

Arlandastad Holding och Training Partner fortsätter utveckla Sveriges största kluster för utbildning och event inom fordonsindustrin.

Sedan 2010 har Training Partner bedrivit verksamhet i området DRIVELAB Center och har sedan dess haft en stadig tillväxt. En av nycklarna till framgången är det extremt goda läget i Airport City Stockholm med närhet både till Stockholm, Uppsala och resten av världen via Arlanda flygplats.

Här har en stor kommersiell plattform för utbildning, forskning och utveckling, samt event inom fordonsindustrin vuxit fram under den senaste 5-årsperioden – DRIVELAB!

Training Partner bedriver idag sin verksamhet på ca 7000 m2 i DRIVELAB Center. I oktober flyttar företaget in i ytterligare 5000 m2 i nybyggda DRIVELAB BIG, en permanent mäss- och utbildningsplats för STORA fordon. I DRIVELAB BIG kommer Training Partner förutom kompetensutveckling och event på tunga fordonssidan även vidareutveckla bolagets redan omfattande utbildning och certifiering av besiktningstekniker, en verksamhet som nu omlokaliseras från Västerås.

Alldeles nyligen tecknades därtill ett långt avtal på ytterligare 3000 m2 i DRIVELAB Center där Training Partner tack vare ökad efterfrågan nu expanderar.

Anpassningen av lokalerna påbörjas omgående och tillträde sker med start i oktober 2017. De nya lokalerna inbegriper en ny och större reception/lounge med tillhörande mötes- och pausytor. Därtill skapas konferensytor för 150 personer och fyra skepp med väl tilltagna ytor för utbildning och event. Training Partner ombesörjer utbildning för ett stort antal bilmärken och i och med den här expansionen välkomnas även bilmärket Renault till DRIVELAB Center, vars utbildningsakademi opereras av Training Partner.

Därmed uppgår Training Partners totala lokalytor i DRIVELAB till inte mindre 15 000 m2. Till det kommer den fullstora testanläggningen, DRIVELAB Test Track 1, som är mycket uppskattad av företagets kunder.

I DRIVELAB finns sedan november 2016 hotellet First Hotel Arlanda Airport, eller i folkmun DRIVELAB Hotel. Hotellet inrymmer 150 rum samt generöst tilltagna gemensamhetsytor.

”Det är fantastiskt roligt att bedriva utvecklingsarbete med en så professionell motpart som Training Partner. Med vårt senaste projekt tar vi ytterligare ett steg mot att bli den kompletta leverantören av kvalitativa och moderna lokaler, anpassade för utbildning inom fordonssegmentet. Allt med närheten till Arlanda.” säger Dieter Sand, VD för Arlandastad Holding.

"Vi växer och utvecklas kontinuerligt med behoven hos våra kunder inom fordonsindustrin.För oss har därför det nära samarbetet med Arlandastad Holding, med deras flexibilitet och lyhördhet varit en mycket viktig beståndsdel i vår tillväxt." avslutar Peter Olofsson, ägare och styrelseordförande, Training Partner Nordic AB

Arlandastad Holding AB äger och utvecklar DRIVELAB i området Airport City Stockholm. Visionen är att skapa en internationell arena för framtidens fordonsindustri. I dag består DRIVELAB av DRIVELAB Center, DRIVELAB Test Track 1, DRIVELAB Test Track 2 och DRIVELAB Sales and Service och hösten 2017 öppnar DRIVELAB BIG

www.arlandastadholding.se och www.DRIVELAB.se

Training Partner är Nordens ledande aktör inom kompetensutveckling och event mot fordonsindustrin. Bolaget har ca 75 anställda och erbjuder ett komplett utbud av tjänster som inbegriper allt från teknisk utbildning och utbildning inom sälj och servicemarknad, via utbildning av besiktningstekniker till internationella produktlanseringar, event och mässor.

www.trainingpartner.se & www.arlandaevent.se

För frågor kontakta

Dieter Sand, VD Arlandastad Holding, 072-225 37 71, Dieter.sand@arlandastadholding.se
Nicholas Parts, VD Training Partner Nordic AB, Nicholas.parts@trainingpartner.se, 070-576 05 30

skriv en kommentar

1. Ankit | okt 21, 2018
    I think various type of the topics are embed with it play solitaire and they are divided into the little parts. You can use it to know for the real position of the solitaire free games.
  2. steve | okt 12, 2018
    Training partner to see here which looks like an important post it get it which gets to be done never seen things like these which is a massive post coursework club have brought me here.
  3. maria denial | sep 24, 2018
    a chum of mine by accident positioned his electric powered invoice in the center of an extended political science paper in university. The professor truly wrote “i hope you paid this on time” with a pair question marks on it write my assignment for me
  4. Abbie Alaric | sep 05, 2018
    A few people make cases to religion yet he went above and beyond to utilize science and arithmetic to demonstrate gay marriage off-base. He utilized Essay Help my lab here (UNILAG) to complete his inquires about. He is the originator of the thought, he merits recognition and we bolster the thought. You can cite me anyplace, the person's idea is apropos and it has been deductively turned out to be valid